Return 2 – The Heart

Předchozí kapitolou hry Alan Wake 2 byla připravena scéna a hráči se nyní musí vypořádat s hororovým aspektem hry. Mrtvola v márnici náhle vstane a Alex Casey i Saga Andersonová si uvědomí, že narazili na horor. Přestože se hráči Alana Wakea 2 vrátí k jezeru Cauldron Lake, čeká je ještě spousta věcí, které budou muset objevit.

Search the Crime Scene

Na začátku této kapitoly se hráči nejprve vrátí na místo činu. Abyste se tam dostali rychleji, projděte zkratkou z předchozí kapitoly. Brány jsou stále odemčené, takže se hráči nebudou muset starat o jejich opětovné odemykání.

Cestou dolů se na stanici FBC objeví dva muži. To sice nijak neposouvá příběh, ale hráči se mohou dozvědět několik zajímavých drobností ze zákulisí o Sagě a její rodině. Až budete připraveni, pokračujte za Caseym dolů k místu, kde bylo nalezeno Slavíkovo tělo.

Místo činu je od doby, kdy tam hráči byli naposledy, poněkud zaplavené. Zde budou mít možnost prozkoumat stůl a promluvit si s Casey. Vpravo od místa činu se nacházejí stopy, které mohou hráči rovněž prozkoumat.

Follow the Trail

Slavík zanechal na zemi bizarní stopy. Nemá žádné další stopy, a tak nezbývá než se vydat po stopě. Pokud hráči stopu ztratí, mohou se jednoduše podívat baterkou dolů a uvidí stopy stop.

Po dosažení vody dojde ke krátkému leknutí při skoku, po kterém následuje nová možnost profilovat Slavíka. Pokud mají hráči nějaké důkazy, které ještě neumístili na hrací plochu, budou chtít využít této chvíle také k tomu, aby tak učinili.

Vraťte se k vodě a přistupte k červené skříňce na telefonním sloupu. Najdete v ní munici a traumatickou podložku. Vzhledem k tomu, že hráči budou mít ještě nějaké poškození z prvního střetu se Slavíkem, není špatný nápad použít Traumatickou podložku hned. Od červené krabice jděte doleva a pokračujte po cestě směrem k Čarodějnickému kadibudce. Hráči se dostanou do slepé uličky, na kterou narazili v předchozí kapitole.

Go to the Witch’s Hut

Podle nepříliš jemné nápovědy na stránce s rukopisem jděte na sever k čarodějnické chýši. Na levé straně čarodějnické chýše hledej pojistkovou skříňku. Chybí v ní pojistka, takže světla zatím nelze zapnout.

Pojistku najdeš tak, že přejdeš přes most, který je západně od Čarodějnické chýše. V jedné skříňce bude rozbitá pojistka, ale nedaleko bude další skříňka, ve které je nepoškozená pojistka. Vraťte se ke skříňce s pojistkami a vložte do ní pojistku. Po vstupu do čarodějnické chýše získají hráči možnost ručního ukládání spolu s odemčením achievementu/profese.

Po uložení se otočte a vyhledejte v polici další stránku. S nápovědou, kterou stránka poskytuje, se vraťte na místo mysli. Umístěte důkazy na tabuli a poté proveďte profilování Slavíka. Sága nějakým způsobem dokáže odvodit, že Slavíkovo srdce se nachází ve starém obchodě se smíšeným zbožím.

Go to the General Store

Obchod se smíšeným zbožím se nachází nedaleko místa činu. Dříve byl zablokovaný a zcela nepřístupný. Nyní jsou však dveře dokořán a hráči mají volný přístup. K obchodu se smíšeným zbožím je připojena prádelna, ale není v ní nic pozoruhodného.

V obchodě se smíšeným zbožím se hráči poprvé setkají s Takenem (kromě Slavíka). Zaměřte na něj baterku a pak ho zastřelte, dokud nepadne. Nepřítel je pouze jeden, takže se hráči nebudou muset příliš starat o munici.

V místnosti, ze které se Taken vynořil, se nachází několik dobrot, které si hráči mohou vzít. Zaprvé je zde předmět, který zvětšuje velikost inventáře. Za druhé, v této místnosti lze nalézt také upilovanou brokovnici, stránku s rukopisem a několik dalších zásob. Chcete-li získat upilovanou brokovnici, zadejte kód 739. Až budete připraveni postoupit v příběhu, použijte baterku, abyste vypálili tmu na lednici v této místnosti.

Perform the Ritual

Se srdcem jsou nyní hráči připraveni provést rituál, který je přenese na Překrytí. Předtím se však hráči mohou vrátit do čarodějnické chýše a uložit si ji. Při cestě k Čarodějčinu znamení budou hráči přepadeni dvěma Takeny. Zabijte je a pokračujte dál.

Přistupte ke Znamení čarodějnice a vložte Slavičí srdce. Tím se spustí cutscéna a strom se otevře, což hráčům umožní přejít na druhou stranu. Pokračujte vpřed a najděte skálu s tmavou skvrnou, kterou lze vypálit. Tím odhalíte další stránku rukopisu.

Ačkoli strom před vámi vypadá stejně, projděte jím. Pokračujte po této cestě a dávejte pozor na některé předměty napravo. Vzhledem k tomu, že hra poskytuje hráčům munici, baterie a traumatickou podložku, může to znamenat jen jednu věc.

How to Beat Nightingale

Nightingale není nic jiného než větší a tvrdší Taken. Jakmile ho uvidíte, použijte baterku, abyste mu spálili štít, a pak na něj zaútočte. Nakonec zmizí a hráči budou muset utíkat před bouří, kterou vyvolá. Nakonec se Slavík opět objeví. Sundejte jeho štít a střílejte do něj, dokud opět nezmizí. Netrvá dlouho a objeví se znovu a zaútočí.

Jakmile mu hráči způsobí dostatečné poškození, Slavík padne a odemkne se jim trofej/úspěch za jeho poražení. Po poražení Slavíka se přehraje cutscéna.

Explore the Area

Poté, co nečekaně narazíte na Alana Wakea, je dalším krokem cesta autem zpět do Bright Falls. Jakmile hráči opět projdou čarodějnickým labyrintem, napadne je vlk Taken. Poté, co se s vlkem vypořádáte, přistupte k červené skříňce na stromě. Baterka odhalí žluté šipky ukazující směr. Postupujte podle těchto šipek a najděte klíč.

Když je nyní povodeň pryč, mohou hráči prozkoumat severovýchodní část mapy, která byla dříve nepřístupná. Hned na druhé straně mostu se nachází báseň obklopená křídovými kresbami. Na jednom z nedalekých stolů leží Vraní panenka. Vezměte Vraní panenku a položte ji na symbol slunce. To způsobí, že se na nedalekém piknikovém stole objeví kouzlo kladiva.

Dále před soukromou chatou je generátor. Jeho aktivací se chata promění v bezpečné místo, které mohou hráči použít k uložení hry. V této chatě se také nachází další stránka s rukopisem.

Nahoře na čarodějnické stanici je další hádanka s kresbami. Jdi do chaty a z druhého patra seber panenky Vlka a Hrdiny. Poté jdi k výkresům před chatou a polož panenku Vlka na symbol stromu a panenku Hrdiny na symbol lodi. Tím se v místnosti, kde byly panenky nalezeny, objeví kouzlo hrnku na kávu.

Před odchodem si nezapomeňte vyzvednout tyto panenky a panenku Vránu z dřívějška. V soukromé chatě je další schéma, které vyžaduje všechny tři panenky. Po dokončení této hádanky se u jezírka severovýchodně od chaty zrodí kouzlo Kalevalských rytířů.

V tuto chvíli by hráči měli obdržet zprávu od Caseyho, že s Alanem dorazili k autu. Vraťte se na parkoviště tak, že sejdete dolů ke zkratce. Interakcí s autem po sérii cutscén ukončíte aktuální kapitolu.