Ačkoli je mise Return 1 – Invitation technicky vzato druhou kapitolou hry Alan Wake 2, první kapitola je tak krátká, že by se dala považovat za interaktivní cutscénu. Jakmile hráči začnou hru, dozvědí se více o mechanismech hry Alan Wake 2 spolu s tím, co budou ve hře dělat.
Během této kapitoly se hráči seznámí s jezerem Cauldron Lake a nedalekým městem známým jako Brightfalls. Ačkoli se jedná o poměrně přímočarou kapitolu, je v ní spousta vyšetřování a pátrání, které budou muset hráči projít, aby se posunuli v příběhu.
Poté, co si zvolíte obtížnost (a podle potřeby upraví další nastavení), spustí se cutscéna. Po skončení Alanovy řeči se hráči ujmou ovládání záhadného muže, který jako by ztratil oblečení. Jedinou možností, kterou hráči mají, je jednoduše jít vpřed po cestě před sebou. Nakonec hráči narazí na skupinu stínových osob. Hráči před nimi sice mohou utíkat, ale nemohou jim uniknout. Tím se spustí cutscéna a prolog končí.
Navigace
The Mind Place
Až rozhovor se zástupcem Mulliganem skončí, projděte dírou v plotě. Než se hráči dostanou dál, budou muset projít tutoriálem pro Saga’s Mind Place. Tato samostatná oblast je přístupná kdykoli a hráči si v ní mohou prohlédnout všechny dosud nalezené důkazy.
Najděte Thortona v obchodě General Store
Když půjdete po cestě směrem k obchodu General Store, podívejte se napravo na schody. Na zemi leží staré noviny, které si hráči mohou přečíst. Až budete připraveni, pokračujte v cestě lesem. Nakonec hráči narazí na sadu rozbitých schodů. Seskočte dolů a prozkoumejte nedalekou ceduli, abyste se dozvěděli více o Zrcadlovém vrchu.
Otevřete mapu a jděte na západ, kde najdete další ceduli s informacemi o Mortar Falls. Otočte se a jděte doleva, kde najdete krabičku na svačinu, která obsahuje fragmenty rukopisu. Fragmenty rukopisu lze použít k vylepšení zbraní, takže hráči budou chtít dávat pozor na další z nich.
Vraťte se k místu, kde čeká Casey, a pokračujte touto cestou lesem. Až hráči uvidí ceduli ukazující na General Store, budou vědět, že jsou na správné cestě. Přistupte k Thortonovi a pak ho následujte na místo činu.
Jakmile se hráči přiblíží k tělu, budou mít možnost ho prozkoumat. Tím získají obrázek klíče, který mohou umístit na hrací desku na místě mysli. Přejděte na desku s případy a projděte si krátký návod o umisťování předmětů na desku. Opusťte Místo mysli a prozkoumejte tělo a najděte stopy.
Po nalezení všech tří stop se vraťte na Místo mysli a umístěte tři obrázky napravo od otázky. Pro postup ve vyšetřování budou hráči muset najít důkazy týkající se vrahů a obětí.
K tomu je třeba, aby hráči zkoumali, kde všude se nachází karta s číslem. Budou si také muset promluvit s Thortonem, aby se dozvěděli více o identitě poslední oběti. Promluvte si také s Casey, abyste získali další důkaz a zároveň se dozvěděli více o oběti, Nightingale.
Po dokončení části o oběti i o vrazích budou hráči muset najít další dva důkazy, aby zjistili, zda byla vražda promyšlená, nebo spontánní. Všechny důkazy pro tuto část vyšetřování najdete u chladicího boxu s prázdnými lahvemi od piva. Až budou všechny důkazy umístěny na hrací ploše, přejděte ke stolu uprostřed místnosti a začněte profilovat Slavíka. Profilováním mohou hráči získat další důkaz. Umístěte jej na hrací plochu a opusťte místo mysli.
Běžte k jezeru
Saga je schopna odvodit, že Slavík pochází z jezera, ale dokud se tam sama nevydá, nemůže se dozvědět nic dalšího. Následuj Caseyho, ale dávej pozor na cestu, která vede nahoru k čarodějnické chýši. Přejdi přes most a otevři chladicí box, kde najdeš dva balíčky baterií. Otoč se doprava a jdi dopředu, kde najdeš další krabičku na svačinu obsahující Útržky rukopisu.
Vrať se ke Caseymu a pokračuj za ním směrem k jezeru. Cestou hráči uvidí ceduli s velmi povědomě vypadající ženou. Před cedulí se bude zdát, že cesta vpřed je zablokovaná. Přistupte k ní a prozkoumejte ji, abyste našli stopy a papír. Obojí prozkoumejte, abyste postoupili v příběhu.
Po skončení cutscény se vraťte na místo mysli a připevněte důkazy na tabuli. Hráči také budou moci znovu profilovat Slavíka, aby se dozvěděli více a získali další důkaz.
Tip: Pokud jste našli nějaké krabičky na oběd, můžete jejich fotografie umístit na desku s důkazy a sledovat jejich progress. S hlavním příběhem to nemá nic společného, ale rozhodně je to zábavný způsob, jak sledovat sběratelské předměty.
Vraťte se k Thortonovi
Když zjistíte, že do Nightingalea bylo něco vloženo, vraťte se na místo činu a promluvte si s Thortonem. Ten souhlasí s převozem těla do márnice a dá hráčům klíč, který jim umožní přístup ke zkratce vedoucí zpět na parkoviště.
Při cestě zpět k parkovišti přistupte ke stanici FBC. Vylezte na římsu za ní a najděte další krabici s obědem. Vraťte se ke Caseymu a pokračujte za ním zpět nahoru k parkovišti.
Pomocí klíče otevřete další zamčenou bránu a pokračujte po cestě nahoru. Přistupte k autu a interagujte s ním, čímž spustíte cutscénu. Po skončení cutscény se hráči ocitnou ve městě známém jako Brightfalls. Přistupte k mapě, která je přímo před vámi a napravo. Tím se odemkne mapa města, aby hráči viděli, kde se nacházejí.
Brightfalls
Restauraci Oh Deer není nijak zvlášť těžké rozpoznat, protože má obří nápis, který hráči vidí. Přistupte k šerifovi a promluvte si s ním. Poté vejděte do bistra a promluvte si s dvojicí po pravé straně. Jakmile hráči položí všechny otázky, které mohou, získají novou možnost profilování Bookerů v Mind Place. Po jejich profilování si znovu promluvte s dvojicí.
Zvedněte náhrdelník na stole, čímž spustíte cutscénu se známou tváří z první hry. Před odchodem z bistra se vraťte na Místo mysli a začněte řešit případ týkající se kultu stromu. Poté opusťte bistro a promluvte si se šerifem. Následujte ho na stanici, kde se nachází márnice.
Hráči mohou získat pět důkazů, které získají prozkoumáním srdce, hlavy, rány, ramene a ruky mrtvoly. Po získání všech pěti kusů se vraťte na místo mysli. Přepněte se na případ Vražda u jezera Cauldron a umístěte pět důkazů tak, jak je znázorněno na obrázku výše. Opusťte místo mysli a interakcí s mrtvolou spusťte cutscénu.
Najdi zbraň
Hráči se musí co nejdříve přesunout na světlo. Pokud je Slavík chytí, okamžitě zemřou. Počkejte na světle, dokud se Slavík nevrátí do místnosti vlevo. Jděte ke dveřím s nápisem exit vpravo a vydejte se chodbou směrem k místu, kde je na podlaze zbraň. Jakmile zbraň zvednete, Slavík se k vám pomalu přiblíží. Střílejte do něj, dokud nezmizí, čímž spustíte cutscénu.
Promluv si s Caseym
Casey i Saga jsou samozřejmě trochu otřeseni poté, co Slavík náhle vstal a začal řádit. Promluvte si s Caseym a pak seberte stránku s rukopisem vedle jednoho z mrtvých zástupců. Znovu si promluvte se Slavíkem a pak jděte na Místo mysli a umístěte nově získané důkazy. Po umístění všech důkazů si znovu promluvte s Caseym. Poté, co se domluvíte na návratu k jezeru Cauldron, následujte Caseyho z márnice. Vraťte se k autu, čímž spustíte cutscénu, která uzavře aktuální kapitolu.