Return 8: Deerfest & Return 9: Come Home

Ačkoli se může podle předchozí mise zdát, že bitva s Alanem skončila, hráči musí udělat ještě několik věcí, aby hru uzavřeli. To znamená, že předchozí souboj s bossem v Alan Wake 2 byl poslední. V závěrečných kapitolách se sice objeví malá porce boje, ale nebude to nic, co by hráči nezvládli.

Přesto je v posledních dvou kapitolách, Return 8: Deerfest a Return 9: Return Home, několik hádanek, které musí hráči překonat. Pokud chtcete vidět závěrečné titulky. Zde je popis toho, co hráče čeká při procházení posledních dvou kapitol hry Alan Wake 2.

Explore Bright Falls

Po skončení scény se hráči ocitnou v překvapivě světlé verzi Bright Falls. Všichni samozřejmě nosí masky, což působí poněkud strašidelně. Aby mohli hráči postoupit v příběhu, budou muset najít kopii hry Return. Tu má v rukou kartonový výřez Alana Wakea poblíž pódia. Buďte však připraveni, protože sebrání knihy spustí cutscénu. Po cutscéně utíkejte před šílenými obyvateli města, dokud se nespustí další cutscéna.

Reach the Attic

Po skončení scény se hráči ocitnou před pečovatelským domem Valhalla. Cílem je dostat se na půdu, ale bohužel jsou všechny přímé cesty do panství zamčené a nelze je otevřít. Vstupte do wellness centra a projděte jím, přičemž sledujte vize Alice.

Nakonec hráči narazí na Caseyho a Temnou přítomnost. Vpřed vede jen jedna cesta, takže utíkejte dál. Hráči budou v bezpečí, jakmile dorazí do panství a Rose zavře dveře. Vyjděte po schodech do třetího patra a přistupte k Ahti. Ten odemkne dveře s vírem. Vstupte do místnosti a poté přistupte k psacímu stroji na stole. To způsobí, že se objeví ozvěna.

Aktivujte ozvěnu a poté na scénu umístěte vlákno příběhu „Zaplaťte cenu“. Tím se spustí cutscéna, která ukončí aktuální kapitolu a hráči znovu získají kontrolu nad Sagou.

Examine the Case Board

Po skončení scény umístěte důkazy na desku s případy a poté profil Ostatní sága. Kompletně vyprofilujte Other Saga a poté umístěte všechny důkazy na desku. Znovu vyprofilujte ságu Other Saga. Po celém Místě mysli je spousta důkazů, proto důkladně zkontrolujte každý předmět.

Pokračujte v umisťování důkazů a profilování, když se objeví nové možnosti. Nakonec světla zhasnou a na profilovací tabulce se objeví baterka. Zvedněte ji a pak začněte sbírat další důkazy. Svítilna umožní hráčům vypálit oblasti zakryté tmou a najít další důkazy.

Pozitivní důkazy umožní Sáze postupně obrátit karty proti svým obavám. Jakmile hráči umístí na hrací plochu dostatek pozitivních důkazů, získají další možnost profilování druhé Ságy. Umístěte na hrací desku poslední důkaz. Umístěte na hrací desku uzavřený obrázek v pouzdře a vydejte se ke dveřím v zadní části Místa mysli. Interakcí s nimi spustíte cutscénu.

Answer the Phone

Saga skončí hlouběji v Temném místě. Sledujte zvuk zvonícího telefonu a dostanete se do stejné telefonní budky, na kterou Alan narazil v předchozích kapitolách. Tím se spustí krátká cutscéna. Poté následujte zvuk bzučení a najděte šerifa, který je pohřešován od první kapitoly Ságy. Promluvte si s ním, abyste postoupili v příběhu.

Stránka, kterou hráčům dává, jim pomáhá napovědět, kde mají najít vchod do Parlamentní věže. Hledejte stavební dvůr. Dveře do stavebního dvora budou mít nad sebou obří žlutou ceduli s textem „Není to jezero, je to oceán“, což je věta, kterou budou znát ti, kdo hráli původní hru Alan Wake.

Tato trasa sice zavedla pana Dveře k Parlamentní věži, ale bohužel místo toho vysadila hráče na stanici metra. Projděte výstupní branou, ale před pokračováním nezapomeňte ukořistit červenou skříňku s nářadím. Až budete připraveni, zahněte doleva a vyjděte po schodech nahoru. Jděte směrem k Parlamentní věži, ale dávejte si pozor na Stíny. Přistupte ke krabici od bot a interakcí s ní získáte Clicker a tajemnou svítící kulku.

Mějte na paměti, že není možné pokračovat, dokud se nevypořádáte se všemi Stíny. Telefon začne opět zvonit. Po zvednutí telefonu se vraťte na místo mysli a vyprofilujte Alana. Výsledkem bude dlouhá řada témat, na která můžete Alana profilovat. Až bude vše hotovo a nebudou žádné další možnosti, opusťte Místo mysli a vraťte se na stanici metra.

Až se dostanete na druhý konec metra, běžte k fontáně a vlezte do vody. Tím se spustí hraná scéna, která příběh uzavře.