Do městečka Bright Falls, které se nachází na americkém severozápadě, se Alan Wake rozhodl přijet, aby si zde vyléčil svoji nespavost a opět nabral síly do svého spisovatelského řemesla.
Tvůrci otevřeně přiznali, čím se v případě hlavní lokality inspirovali – kultovním seriálem Twin Peaks od neméně kultovního režiséra Davida Lynche. V tomto městečku také vládne tajuplná atmosféra, každý obyvatel má svá tajemství, ale jinak je velice útulné.
Bright Falls Bright Falls Co to znamená pro Alana Wakea? Že setkání s obyvateli rozhodně nebude nudná záležitost. Že mu v místní restauraci rádi upečou třešňový koláč a nalijí šálek čaje. Že se zúčastní tradičního lovu jelenů.
Pro hráče představují severozápadní reálie USA rozsáhlé přírodní oblasti k prozkoumávání a plnění úkolů. Okolní lesy přímo vybízejí scénáristy k beznadějným honičkám před tajuplnými nepřátely – „přízraky“. Určitě nám bude také umožněno zajezdit si automobilem na malebných horských cestičkách. A co teprve návštěva nějaké tě zchátralé továrny či dřevorubecké pily?
Na co se velice těšíme, jsou dynamické změny počasí. Herní engine je na to přímo stavěný a tak bude velice zajímavé i jen stát a sledovat pohyby mraků, pobyt v lese se i ve dne kvůli dešti stane nepříjemnou stísňující záležitostí.
Prostředí, do kterého bude hra zasazena, tedy bude mít notný podíl na atmosféře – místo, kde se každý zná s každým a přece o sobě neví vše. Místo, které na první pohled působí jako ideální na odpočinek, ale pod slupkou se nachází ne až tak příjemná realita. Místo, které bychom rádi navštívili, ale rozhodně tam nechtěli bydlet.
Hratelnost
Termín „psychologický akční thriller“ slyšíme při každé zmínce o Alanu Wakeovi. Ale jaký konkrétní žánr můžeme od Remedy čekat, co se týče hry? Jak bude vypadat hráčovo zapojení do hry, když se na monitoru zrovna nebudou odehrávat filmové sekvence?
Pozor: Hra je ve stále ve vývoji a o tomto tématu je známo jen velmi málo informací. Více či méně tedy věštíme z dostupných materiálů.
Je jisté, že Alan Wake bude hra z pohledu třetí osoby, s případnou možností přepnutí do prvního pohledu. Ovládací mechanismus bude tedy podobný jako u Max Payne či GTA.
Co se týče hlavní náplně hry, vidíme to na plnění úkolů od NPC, díky kterým poznáme zajímavé osudy místního obyvatelstva. Úkoly budou zahrnovat jak běžné záležitosti z venkovského života, při kterých nepadne jediný výstřel, tak špinavé joby pro místní zločineckou smetánku. Ale samozřejmě jen pod pohrůžkou vydírání či protislužby, Alan Wake není žádný gangster, je to přeci spisovatel na odpočinku.
I kvůli tomu se nedá čekat příliš velký zbraňový arzenál. V ukázkách jsme zahlédli pouze revolver, pro zahnání nepřátel, co nemají rádi světlo, poslouží nějakým způsobem baterka.
Velký otazník visí nad dopravními prostředky. Alan Wake bude určitě disponovat automobily, hra má být neuvěřitelně rozlehlá (padly zmínky o několikanásobné velikosti oproti např. Oblivionu!), kvůli zachování realističnosti a uvěřitelnosti se nedá čekat, že by spisovatel z ničeho nic uměl pilotovat letadlo či helikoptéru. Ale třeba nás překvapí.
Rozhodně se těšíme na zapojení hlavní dějové linie do hry, na boj s výplody Alanovy mysli a na hledání jeho ztracené lásky Alice. Můžeme čekat průchody „snovými“ stavy, kterými se hemžil Max Payne. Můžeme čekat i zajímavé závěrečné rozuzlení, které třeba umožní volné pokračování hry a nekonečnou, i když už ne tak příběhově silnou, hratelnost.
Hra má být čistě single-playerová a její průchod lineární. Uvidíme, jak se to podaří zkombinovat s její rozsáhlostí a slibovanou volností pohybu.